Старият град в Пловдив е обявен за най-посещаваната туристическа атракция в България, а общината бележи устойчив ръст от 6%. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на церемонията по валидиране на пощенска марка по случай избирането на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019 г. В събитието участваха председателят на Народното събрание Цецка Цачева, зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов, кметът на града Иван Тотев и др.
„Резултатите, които постига Пловдив са свързани и с избирането му за европейска столица на културата през 2019 г., а до тогава тук ще се организират много други събития, които ще привлекат допълнително внимание както към града, така и към страната ни“, посочи Николина Ангелкова. Тя подчерта, че и през 2016 г. Министерството на туризма ще заложи на културно-историческия туризъм при рекламирането на страната ни. „Планираме и учредяването на специални награди, за да насърчим общините и бранша и които да връчваме ежегодно на тези, които последователно работят за развитието на туризма в България“, съобщи още министър Ангелкова.
Марката „Пловдив – Европейска столица на културата през 2019 година“ е с тираж 10 050 бр. Художник на изданието е Татяна Узунова, като тя е пресъздала един символите на Пловдив - Античният театър.
Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/img_8049_3.jpg
[2] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2015-12/img_8040.jpg
[3] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2015-12/image_5187260_126.jpg