Министър Ангелкова: С регистър на забележителностите ще привличаме повече туристи
С бъдещия регистър на туристическите обекти, атракции и забележителности ще привличаме повече туристи в България и ще можем по-точно да планираме устойчивото развитие на отрасъла. Това заяви в Пловдив министърът на туризма Николина Ангелкова.
Ангелкова и кметът на Пловдив Иван Тотев откриха традиционната годишна среща на туроператорите с международно участие. В петото издание на тридневния бизнес форум, който се организира от местната община под патронажа на Министерството на туризма и с подкрепата на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, се включиха 90 туристически компании от 16 държави, а българските фирми са над 25.
За проявата пристигнаха и представители на туроператори от далечни дестинации като Мароко, Китай, Индия и др., за които България има потенциал да разработи съвместни туристически пакети със съседните държави. Това е пазарна ниша, която може да ни прави по-търсена и по-конкурентна дестинация в тази част на Европа, стана ясно от изявленията на министър Ангелкова.
Тя съобщи, че се планира от следващата седмица да се направи преглед за готовността на курортите Боровец, Банско и Пампорово за зимния сезон. Очакванията са в България да пристигнат 4-5% повече туристи през зимните месеци, като това са предимно гости от балканските държави: Гърция (5% ръст), Румъния (1-2%), Македония (5%), Турция (10%), Сърбия (3%) и др. За Великобритания се предвижда запазване на нивата от миналия сезон, Германия - ръст от около 2%, за Австрия - около 5% повече гости, Израел - над 10%.
По данни от летище София през зимните месеци се очаква увеличение на пристигащите чуждестранни пътници с 11%. Летище София планира 9 чартърни вериги, а Летище Пловдив - 43 чартърни полета от и до различни държави (Русия, Великобритания, Турция, Ирландия), като за първи път ще се изпълняват чартърни полети от Турция.
В същото време за първи път интерес към нашите зимни курорти проявяват туристи от страни като Индия, Китай и Япония, което показва огромния ни потенциал за предлагане на услуги за азиатските туристически пазари, допълни още министър Ангелкова.