Според социологическите проучвания 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат информация къде и как да организират свободното си време. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова, която днес представи кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм в България. Финансирането за нея е осигурено от Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., а в нейния фокус ще бъдат 50-те малко известни туристически обекта.
"Когато поех управлението на министерството, получих в наследство подписан договор с уговорени параметри за неговото изпълнение. Единственото, което можехме да направим, бе да активизираме работата и да съкратим всички срокове, за да усвоим ефективно европейското финансиране", обясни министър Ангелкова. Очаква се кампанията да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната. Това може да допринесе и за компенсиране на спада на чуждестранни туристи от някои от традиционните ни пазари.
"Отношението на българите към България като място за туризъм е положително – общо 83% са на това мнение. Проблемът е, че делът на хората, които се интересуват активно от почивка в България, е едва 16%", каза Николина Ангелкова. По думите й близо 78% от анкетираните казват, че в близкото минало нищо не е провокирало интереса им към България като туристическа дестинация, нито са виждали реклама за това.
За последните 11 месеца на 2014 г. данните на НСИ показват, че българите, които са почивали в България, са били 2.6 млн. души, което е ръст от близо 5% спрямо януари-ноември 2013 г. За същия период на 2014 г. обаче българите, които са почивали или били на екскурзия в чужбина, са близо 1.1 млн. души и това е ръст от около 27% спрямо същия период на 2013 г. "Като цяло българите планират сами почивката си в България, докато в чужбина най-често пътуват организирано", допълни министърът на туризма. По тази причина кампанията има за цел да повиши интереса към целогодишни дестинации в България, които са подходящи за еднодневни или уикенд почивки.
Кампанията стартира от следващата седмица с рекламен клип, който представя Каменните гъби, крепостта Неутзикон и Драгоманското блато. Създаден е и специализиран сайт – myastoto.bg, който ще бъде пуснат паралелно с кампанията.
Общият бюджет на средствата по дейността: "Интегрирана комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България" е 1.9 млн. лв. Освен тази дейност по проект "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България" до момента е изготвен анализ на причините за пътуванията на България в чужбина и в страната. Проведени са 4 журналистически тура към национални изложения във Варна, Бургас, Русе и Смолян, както и 6 тематични журналистически тура за различни видове туризъм. Изготвени са всички информационни материали. Разработена е програма за насърчаване на пътуванията на български граждани в България през 2015 г. Предварително са тествани рекламните послания с целеви групи. Предстоящите дейности по кампанията предвиждат обхват от над 2 млн. целева аудитория. Ще бъде подготвено 30-минутно телевизионно предаване, което ще се излъчва в националния ефир. Предвидена е още печатна, интернет и външна реклама.
отпечатай тази страница